Vliegreis heen - Reisverslag uit Stellenbosch, Zuid-Afrika van Anne Kolk - WaarBenJij.nu Vliegreis heen - Reisverslag uit Stellenbosch, Zuid-Afrika van Anne Kolk - WaarBenJij.nu

Vliegreis heen

Door: Anne van der Kolk

Blijf op de hoogte en volg Anne

10 Juli 2013 | Zuid-Afrika, Stellenbosch

9 juli 2013
Addis Abeba Airport – Ethiopië 06:44 lokale tijd (één uur later dan NL)

Na een hectische paar dagen nu toch eindelijk op reis. Met 2 koffers die beide niet te zwaar waren, en een hele volle rugzak als handbagage. De nachtvlucht van Brussel naar Addis Abeba zit er al op. Het inchecken ging moeizaam, omdat het systeem op het vliegveld er natuurlijk voor koos om niet meer te werken op het moment dat ik aan de beurt was. Gelukkig was ik vroeg en heeft het geen problemen opgeleverd. Mijn opa, oma en moeder hadden me weggebracht, en nadat ik ingecheckt was hebben we nog een lekker broodje gegeten bij de Deli-France op Brussel Airport. Rond 6 uur ben ik door de douane gegaan.
De vlucht had een tusssenlanding in Parijs, dus ik ben al twee keer opgestegen en geland. De reis van Brussel naar Parijs was kort, maar het dalen en opstijgen in Parijs in de schemering erg mooi, ik heb zelfs de Eiffeltoren en de Arde de Triomphe nog gezien!
Na Parijs hebben we koers gezet naar de Middellandse zee. Rond half 12 kreeg ik avondeten, en dit kon ik lekker oppeuzelen terwijl ik genoot van het uitzicht van de Italiaanse kust. Het eten was goed te eten, lekkere ravioli, pittige pastasalade, broodje en een héél zoet toetje! Na het avondeten heb ik geprobeerd te slapen, ik denk dat ik bij elkaar zo’n uur of 3 heb geslapen, maar gek genoeg voel ik me niet echt moe. Om 5 uur had ik me ingesteld op nog een uur vliegen voor we gingen dalen, maar het is in Ethiopië een uur later, dus we waren al aan het dalen! Het uitzicht over Ethiopië was mooi! Het aanzicht van Addis Abeba speciaal. Heel uitgespreid, niet op elkaar gebouwd. En er waren wijken met hoge flats en wijken met kleine huisjes van golfplaten. Zelfs half gesloopte wijken!
Bij aankomst in Ethiopië regende het!! Maar dat was wel te verwachten, aangezien ik de bliksem al van bovenaf had gezien, wat ook een mooi schouwspel was. Nu op naar Johannesburg en Kaapstad!

9 juli 2013
Stellenbosch Ikhaya hostel – 19:50 (maar voelt aan als midden in de nacht, aangezien ik sinds maandagochtend 6 uur maar 4 uur geslapen heb ofzo, en het ook donker is hier en ik dat helemaal niet meer gewend ben)

De vluchten naar Johannesburg en Kaapstad gingen soepel. Een kleinigheidje was wel dat ik toch mijn bagage moest ophalen in Johannesburg, omdat ik overstapte van een internationale naar een nationale vlucht, maar in Brussel gezegd was dat dat niet hoefde. De paspoortcontroleur was erg gezellig en begon meteen te babbelen over één of andere topsporter in Zuid-Afrika die schijnbaar net zo oud was als ik (ik ben zijn naam vergeten). Hij vroeg of ik hem kende, maar dat deed ik natuurlijk niet, ik ken niet eens alle topsporters van Nederland XD. De vlucht naar Kaapstad was minder, omdat de stoelen minder comfortabel waren, en ik in het midden zat, terwijl ik de voorgaande vluchten altijd bij het raampje had gezeten. Het uitzicht was nog steeds heel mooi.
De vlucht van Addis Abeba naar Johannesburg had ik een eigen tv-scherm in de stoel voor me, dus toen heb ik vooral daarmee gespeeld. Verder veel gelezen en gesjouwd met een toch nog best wel zware rugzak. Op het vliegveld in Kaapstad werd ik opgehaald door twee andere studenten van Stellenbosch University, waarmee ik meteen lekker kon kletsen over de university en de stad. En natuurlijk over waar ik vandaan kwam en wat ik ging doen. Na een half uurtje rijden ben ik afgezet bij een hostel, ze wilden nog wel langer blijven, maar ze moesten meteen weer terug om iemand anders op te halen, die door een miscommunicatie nog op het vliegveld stond.
Ik heb me toen geïnstalleerd op mijn kamer (een 8 persoonskamer die deze nacht voor mij alleen is) en een beetje gebabbeld met wat mensen van het hostel over ontbijt, wifi en supermakrten en dergelijke. Daarna wilde ik lekker gaan douchen, maar ik kreeg de koude kraan niet open gedraaid, dus dat was een beetje provisorisch met alleen heet water douchen en uitkijken dat je niet verbrand. Ach de douche was in ieder geval niet koud! Nu lekker slapen. Morgen de wifi maar eens regelen, en een wereldstekker, want ik kom erachter dat die van mij toch niet goed is, of in ieder geval niet hier in de kamer, ik zal het morgen maar eens vragen.

10 juli 2013
Stellenbosch iKhaya hostel - 12:21

Nu lekker ontbijten bij het hostel, voordat ik op pad ga om wat inkopen te doen. Vanacht kwam er toch nog iemand op mijn kamer, maar die was ook al heel vroeg weg. Verder geen last van gehad dus. Al mijn koffers liggen op mijn kamer (op slot) en mijn laptop en rugzak heb ik bij me. Moet goed gaan dus!

  • 10 Juli 2013 - 12:37

    Anouk :

    Lieve Anne,

    fijn dat je goed bent aangekomen in je hostel!
    Rust maar lekker uit van de reis en succes met vanalles regelen/ontdekken vandaag!

    Geniet ze ;)

    Liefs, Anouk

  • 10 Juli 2013 - 12:38

    Liselot:

    O wat schrijf jij leuk! Super dat de reis zo fijn verliep en wat gezellig dat je zo met iedereen kletst! :)
    Ik hoop dat die gekke wereldstekker het nog gaat doen... Anders krijg je een vervangend cadeautje!
    Ik ga je volgen lieve Anne, heel veel plezier tijdens je eerste dagen in Zuid-Afrika (en ook voor alle andere natuurlijk ;)! Liefs!

  • 10 Juli 2013 - 13:35

    Tineke:

    Hè lievie!
    Wat leuk om te lezen wat je nu al allemaal hebt meegemaakt...! Ik ben blij dat de reis goed is gegaan en ook je aankomst in de hostel. Succes met het verder verkennen van alles om je heen en ik kijk nu al uit naar je volgende verslag! Dikke knuffels van ons xxx

  • 10 Juli 2013 - 13:37

    Carla:

    Hai lieverd, fijn dat alles goed is gegaan ben benieuwd wat je van de week mee gaat maken, lees het wel have fun knuffel

  • 10 Juli 2013 - 14:11

    Ted:

    Hey lieverd,

    klinkt alsof je een leuke goede reis hebt gehad tot dusver. Geniet lekker van de omgeving daar en ik hoor de verhalen wel.

    Liefs,
    Ted

  • 10 Juli 2013 - 17:15

    Antoinette:

    De reis lijkt al een avontuur op zich.
    Geniet er van daar. X van ons allemaal.

  • 10 Juli 2013 - 22:54

    Fransje:

    lief vriendinnetje,

    Wat fijn dat je goed bent aangekomen! Het lijkt me superleuk om te lezen hoe jij het allemaal gaat beleven, ik ben ontzettend benieuwd!!!
    xxxx

  • 11 Juli 2013 - 10:35

    Anne:

    Hoi wat een leuk verhaal! Ik vroeg me af of jij met een visum naar ZA bent gegaan of op een toeristenvisum reist en deze gaat verlengen in ZA zelf. Groetjes!

  • 11 Juli 2013 - 11:28

    Anne Van Der Kolk:

    Hoi Anne, ik heb een study permit (studentenvisum) voor zeven maanden. Omdat ik al een terugvlucht had heb ik die gewoon tot die datum gekregen en hoef ik het niet meer te verlengen in ZA. groetjes.

  • 11 Juli 2013 - 11:51

    Hemulder :

    Fijn dat alles goed is gegaan zo te zien heb je al veel reacties gehad leuk voor je we houden zo gelukkig contact lieve groeten van ons beiden oma

  • 11 Juli 2013 - 11:58

    Hemulder:

    Fijn dat de reis zo goed is gegaan we houden contact heel veel succes de eerste paar dagen alles is nog zo vreemd hè lieve groeten van ons beiden oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Stellenbosch

Anne

Actief sinds 10 Juli 2013
Verslag gelezen: 374
Totaal aantal bezoekers 15001

Voorgaande reizen:

18 Februari 2016 - 23 Maart 2016

Houthandel in Tanzania

10 Juli 2013 - 17 Januari 2014

Anne's Afrikaanse Avontuur

Landen bezocht: